latinica  ћирилица
14/08/2017 |  16:33 ⇒ 15/08/2017 | 09:25 | Аутор: РТРС

Нова афера у ОС БиХ- на тендеру за ремонт хеликоптера изабрана фирма без сертификата (ВИДЕО)

Док је случај клириншки дуг, барем што се руске стране тиче, завршен, у односима са Русијом нови проблем. Руска Федерална служба за војно-техничку сарадњу упутила је властима у Сарајеву писмо упозорења, у којем наводе да је Министарство одбране БиХ за ремонт хеликоптера, умјесто њихове, изабрало литванску компанију без сертификата. Њихово писмо у посједу је РТРС-а.
Хеликоптер - Фото: РТРС
ХеликоптерФото: РТРС

Још прије мјесец дана, Федералне службе за војно-техничку сарадњу Русије обавијестиле су Министарство спољних послова БиХ о исходу мајског разговора њихових представника у Амбасади БиХ у Москви. У писму траже да хитно упознају Министарство одбране БиХ у вези са тендером за ремонт хеликоптера МИ-8.

Изненађени Руси питају како је могуће да свјетски лидер који се бави конструкцијом и производњом хеликоптера у Русији - "Хеликоптери Русије" буде на тендеру елиминисан и то од литванске фирме "Хелисота" - која је лиценцу за ремонт хеликоптера изгубила још прије три године.

"У вези с наведеним, а имајући у виду више пута представљање литванске компаније АД "Хелисота" - сматрамо да пласирају лажне информације приликом учешћа на тендерима са другим земљама, и да према нашем мишљењу не могу гарантовати сигуран рад хеликоптера након поправке", наводе из руске службе. 

Како је могуће да Министарство одбране, за ремонт хеликоптера руског дизајна и производње, одабере литванску фирму и то вез сертификата - питали смо замјеника министра одбране Бориса Јеринића.

- Па, пазите. Није још нико ни одабран. Био је међународни тендер. Комисија је независна у свом раду. Ја колико знам да је руска фирма уложила жалбу. Док се то не заврши ја то не могу коментарисати - каже Јеринић.

Чиме је фирма без лиценце освојила "независну" комисију, Јеринић није имао одговор. Али, зато ништа у вези са ремонтом хеликоптера није промакло Душанки Мајкић, која је члан Комисије за одбрану и безбједност. Подсјећа на два пропала тендера у посљедње три године, и да је овај овај трећи, за који је издвојено 7,5 милиона КМ, подсјећа на причу са Украјиницима.

- Доводимо се у питање као што смо први пут имали случај, јер је документација зарасла у језеру. Сад ћемо поново дати фирми која нема сертификат, а видимо колико су нам хеликоптери потребни када пожари бјесне на све стране. То је ствар око које се траба запитати Савјет министара - каже Мајкићева. 

Док не преиспитају, јавност подсјећамо да документација о извршеном ремонту хеликоптера у Украјини, а која је завршила у језеру Богданић, никад није разријешена. За сервисирање хеликоптера тада је Украјинцима плаћено 10 милиона КМ, а они су враћени у лошијем стању.

Ни списак функционера Министарства одбране са износима исплаћеним као мито, до којег су дошли хрватски новинари, а вјештаци утврдили аутентичност, па ни чињеница да се убрзо срушио један ремонтовани хеликоптер, нису били довољни да у БиХ неко покрене истрагу. Фаворизовање компанија које никад нису ремонтовале хеликоптере или немају сертификат, није прво играње са животом пилота и путника.