latinica  ћирилица
10/06/2018 |  15:19 ⇒ 15:23 | Аутор: СРНА

Бањалука: Одржан стручно-научни скуп о будућности театра

Фестивали имају будућност, али су суштинска питања идеја, визија, однос могућности и жеља, поручено је са стручно-научног скупа о будућности театра, који је одржан у Бањалуци.
Бањалука: Скуп о будућности театра - Фото: СРНА
Бањалука: Скуп о будућности театраФото: СРНА

Стручно-научни скуп "Каква је будућност театра? - Фестивали у култури" одржан је у оквиру бањалучког Театар феста "Петар Кочић".

Виши стручни сарадник за позоришну умјетност и кинематографију у Министарству просвјете и културе Републике Српске Добринка Максимовић нагласила је значај Театар феста "Петар Кочић" и изразила задовољство што стручно-научни скупови постају стални програмски сегмент ове манифестације.

Декан Академије умјетности Бањалука Санда Додик навела је јуче да овај стручни скуп постаје природно, неопходно мјесто промишљања тема незаобилазних у умјетности, посебно театру, саопштено је из Народног позоришта.

Водитељ скупа Младен Миросављевић говорио је и о зависност фестивала од буџета, те нагласио да су фестивали важан дио брендирања, да подстичу туризам и обогаћују туристичку понуду, а истовремено су и подстицај за синергију у тој области.

Наташа Глишић, која истражује и позоришне фестивале у Бањалуци, рекла је да такве манифестације повезују театре и умјетнике из различитих средина.

- Представљају "светковину", "радост позоришне игре" и употпуњују позоришни амбијент, доносећи нову стваралачку енергију - навела је Глишићева.

Директор Народног позоришта Српске Ненад Новаковић је рекао да фестивал, као могући бренд града, зависи од продукције.

- Фестивали имају своје мјесто и значај у културном животу и имаће будућност, али ће морати да се модификују. Промијениће се однос према фестивалу у дијелу који се бави техником и сценографијом, естетика представе и однос учесника према финансијерима - рекао је Новаковић, који је на скупу отворио питање комерцијализације фестивала.

На скупу је скренута пажња и на питање одрживости фестивала у одређеној средини, а истакнуто је и да будућност театра у великом степену обликују политичке елите.