X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
Хотел Вавилон
08/02/2018 |  11:37 ⇒ 12:20 | Аутор: РТРС

Како да будете у форми без теретане?

Многи не могу себи да приуште одлазак у теретану - неко нема новца, неко нема времена, а неко једноставно не воли тај вид рекреације.
Вјежбање (Фото: Thinkstock) -
Вјежбање (Фото: Thinkstock)

Без обзира на то који су ваши разлози, ми вам нудимо неке друге начине да смршате или се само затегнете, да будете здрави, прије свега.

Прво: Направите план

Размислите добро - који вид тренинга вам је најзанимљивији? Џогинг, бицикл, прескакање канапа, игре с лоптом, пливање, вјежбе на пилатес лопти?

Када одлучите шта ће од свега тога бити ваш спорт, или ћете можда комбиновати неколико различитих рекреација, направите распоред - колико пута недјељно и у које тачно вријеме ћете моћи тиме да се бавите.

Распоред правите на недјељном нивоу и придржавајте га се.

Друго: Не одустајте

Континуитет је кључ сваког успјеха, па и када је ваше тијело у питању. Немојте да вас нешто спријечи да се бавите својим спортом - чак ни главобоља није изговор, а ни киша, снијег... и слично.

За све временске услове постоји одговарајућа опрема, а главобоља често престане већ након првог истрчаног круга на стази. Пробајте - ако се бол појачава, онда нисмо у праву и немојте ризиковати - прекините и вјежбајте сутра.

Треће: Нека вам то постане навика

Као што оперете судове након ручка, очешљате се прије него што изађете из своје куће, угасите свјетло, тако и вјежбање треба да постане ваша навика, скоро рутинска ствар.

То ће се дестити само ако будете упорни - прво треба да се навикне ваше тијело, а затим и ваш ум.

За то вам је потребна мотивација, и то стална. Визуализујте оно што желите да постигнете са својим тијелом. Гледајте гардеробу у коју сада не можете да уђете или вам лоше стоји, и радујте се што ћете се ускоро и ви у томе шепурити.

Четврто: И мало је боље него ништа

Ако вас задеси густ распоред на послу, или вас нешто друго спријечи да вјежбате онолико колико сте планирали, урадите свакога дана макар 10 минута нешто за своје тијело: неколико чучњева, издржај од минут, два, десетак трбушњака.

За такве вјежбе вам је довољно свега неколико квадрата у стану у којем живите, тако да изговора нема.

Ако имате степениште у згради немојте више никада да користите лифт, а када имате времена трчите горе - доље колико вам прија.

Пето: Не смије вам бити досадно

С обзиром на то да вјежбате без тренера и надзора, досада може бити велика пријетња вашим тренинзима. Постоји неколико начина да се изборите с тим.

Прије свега, не понављајте свакога дана исте вјежбе. Затим, пустите музику која вам прија, слушајте неку занимљиву радио станицу, а можете повремено да вјежбате и у неком занимљивом друштву.

Шесто: Мале промјене за велики напредак

Размислите о томе колико дуго током дана сједите и како то можете да смањите?

Ово су неки приједлози:

- идите пешке на посао, или барем неколико станица раније изађите из превоза, паркирајте свој ауто даље од канцеларије
- ходајте док телефонирате
- очистите кућу сами, без туђе помоћи
- кувајте стојећи: сјецкање, мијешање и слично може да се обави и без столице
- лифт не користите, осим када носите нешто тешко.

Извор: Мондо