X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
Сергеј Лавров у Бањалуци
25/01/2018 |  12:10 | Аутор: РТРС

Како да се разбудите без "дозе" кофеина?

Ако не волите кафу, или сте свјесни да би требало да смањите количину кафе коју попијете у току дана, сљедећи пут кад очи не будете могли да отворите можете да испробате неки од ових трикова. Научно је доказано да "раде".
Сан (Фото: ilustracija/dynamicyou) -
Сан (Фото: ilustracija/dynamicyou)

Чак и послије читаве ноћи доброг, здравог сна, устајање и разбуђивање умије да буде проблем.

Али, ако бисте да урадите нешто добро за своје здравље, не би било лоше да понеку кафу и прескочите. Ови трикови требало би да вам помогну да "прегурате дан", одрже вам ниво енергије и разбуде вас без (сувише) кофеина. IFLScience доноси неколико научно доказаних метода које ће вас "раздрмати".

Истегните се

Лезите на леђа, а шаке ставите испод задњице. Груди и рамена избаците што више можете према горе, како бисте лагано истегли леђа. Јутарња гимнастика је супер, али ако нисте баш за то, ова вјежба ће брзо стимулисати цијело тијело.

Једите воће

Јабуке садрже природни шећер који ће стабилизовати ниво шећера у крви и дати тијелу неопходну енергију да започнете дан. Друго воће, као на примјер банане и поморанџе имају исти ефекат. Али, не заборавите да би доручак требало да садржи и протеине, да бисте дуже били сити и имали више енергије.

Изађите на свјеж ваздух

Јутарња шетња је прилично ефикасан начин да се разбудите - свјеж ваздух умањује посљедице стреса, а јутарње сунце, ако га има, поправиће вам расположење.

Хладан туш

Мало хладнија вода од оне на какву сте навикли ће вам помоћи да се разбудите за "секунд" разбудите. Ако хладан туш не можете да поднесете, умијте се хладном водом, ефекат ће бити сличан.

Попијте чашу хладне воде

Исто као и туширање или умивање, чаша хладне воде подићи ће ниво адреналина у тијелу и убрзати проток крви до мозга, због чега ћете се брже разбудити.

Скувајте чај умјесто кафе

Ако, ипак, уживате у јутарњем ритуалу испијања кафе и прија вам топли напитак, покушајте да ујутру пијете чај. И овај напитак садржи кофеин, мада у знатно мањој количини, а притом добро утиче на имунитет и крвни притисак.

Направите листу "јутарње музике"

Издвојите неколико својих омиљених пјесама и пустите их ујутру када устанете - сигурно ће вам помоћи да нови дан започнете лијепо расположени и пуни енергије.

Извор: Мондо