latinica  ћирилица
20/01/2018 |  10:45 | Аутор: РТРС

"Нова генерација": Све више позива младих на "Плави телефон"

Удружење "Нова генерација" биљежи све више позива дјеце и младих ка бесплатној савјетодавној линији "Плави телефон", а позиви се најчешће односе на насиље и злостављање, те проблеме у односима са вршњацима или члановима породице.
Плави телефон - Фото: РТРС
Плави телефонФото: РТРС

Координатор рада "Плавог телефона" Наташа Пивашевић рекла је Срни да је прошле године било 2.742 позива, што је готово дупло више него 2016. године, када је примљено 1.432 позива.

"Линију најчешће зову млади узраста од 10 до 18 година. Осим њих и родитеља којима је потребан савјет и подршка, "Плави телефон" звале су и особе које имају информацију да дијете не одраста у здравом окружењу и да је жртва злостављања или насиља", рекла је Пивашевићева.

Она је навела да је прошле године било 17 пријава насиља, од чега су четири пријаве вршњачког насиља.

"У случају пријаве насиља путем `Плавог телефона`, осим што у најкраћем могућем року обавјештавамо надлежне институције о томе, још у току разговора позиваоца охрабрујемо да поново назове након двије седмице, како би му могли дати повратне информације уколико их имамо, или да нама да информацију о томе да ли је дошло до неких промјена и да ли су институције урадиле свој посао", истакла је Пивашевићева.

Уколико институције нису одреаговале, додала је она, поново се шаље допис, а по потреби се укључује и надлежна институција омбудсмана и надлежно министарство.

Пивашевићева је навела да дјеца, али и одрасли који имају проблем у вези са дјететом, позивом на број 080 05 03 05, осим подршке у кризним и осталим значајним животним ситуацијама, могу добити информације коме је најбоље да се обрате за случај да им "Плави телефон" не може помоћи у датој ситуацији.

"Особе нас могу назвати и уколико им је потребно само да их неко саслуша, јер линија је бесплатна за позиве из цијеле БиХ, а такође имамо и бесплатно и анонимно и-мејл савјетовање, уколико се неко осјећа пријатније да пише о својим проблемима. За кориштење ове услуге је само потребно отворити налог на www.плавителефон.ба", напоменула је Пивашевићева.

Према њеним ријечима, од почетка рада Плавог телефона, који је покренут у фебруару 2013. године, примљено је 5.292 позива.

"Циљ успостављања овакве врсте линије је пружање савјета и подршке дјеци у тешким и кризним ситуацијама, а посебно у случајевима насиља и експлоатације. Будући да је линија препозната од дјеце у ширем контексту, отворена је за све проблеме дјеце за које им је потребна подршка", навела је Пивашевићева.

Извор: СРНА