latinica  ћирилица
29/08/2017 |  18:23 | Аутор: РТРС

Кад се одрасли заиграју, тржиште играчака цвјета

Култура задовољавања потребе за забавом својственом дјечијем узрасту постаје све распрострањенија међу одраслима у Јужној Кореји.
Лего коцке - Фото: РТС
Лего коцкеФото: РТС

Захваљујући томе што су данас запослени, а неријетко имају и значајна примања, такви људи напокон могу да удовоље себи и набављају играчке које су биле ван њиховог домашаја у дјетињству, када су били потпуно зависни од својих родитеља, наводи јужнокорејска агенција Јонхап.

- Када одрастете, дођете до уносног посла и обезбиједите финансијска средства, можете бити одважнији у куповини играчака до којих је било тешко доћи када сте били мали... То је добра страна одрастања - истиче 28-годишњи Колин Канг, канцеларијски службеник из Сеула чија су страст играчке настале на основу филмског серијала "Ратови звијезда".

Он каже да такве играчке набавља преко интернета, али и на класичан начин, као и да са пријатељима често посјећује изложбе играчака, и чак путује у иностранство ради куповине ријетких примјерака каквих у његовој земљи нема.

Играчке му, како каже, омогућавају повратак у срећно и безбрижно дјетињство.

- Свака играчка казује своју причу, и за мене, да тако кажем, оне представљају везу између прошлости и садашњости - истиче он.

Још један од многих примјера је 33-годишњи Квон Сеок-хун, такође канцеларијски службеник из Сеула, који сакупља фигурице и моделе анимираних ликова, а његов љубимац је робот Гундам.

- Уживам у размишљању о куповини фигура ликова из серије "Гундам", у томе да их гледам изложене у продавницама, као и да их донесем кући, састављам их и обратим пажњу на сваки детаљ док их бојим - рекао је он за Јонхап.

- Када су довршене, осјећам се срећно, као да сам се попео на планински врх, и врло често се на неки начин емотивно вежем за њих - каже Квон, наводећи да му ова склоност пружа и преко потребни предах од професионалног живота, који карактерише нужност да се буде бољи од конкуренције.

Захваљујући људима као што су Колин и Квон, усталио се израз "кидалт", који, као сложеница настала од енглеских ријечи "kid" ("клинац") и "adult" ("одрастао"), означава одрасле особе у чија интересовања изразито спадају разни симпатични ликови, шарене коцкице од пластике, плишане животиње и друге играчке које многи сматрају искључиво намијењеним дјеци.

Стручњаци кажу да оваква склоност пружа уточиште од често нелагодне стварности, али и омогућава пријатне фантазије о немогућем, нарочито када је ријеч о наклоности према јунацима са натприродним моћима, као што су Ајрон Мен и Спајдермен.

Овај тренд иде на руку произвођачима популарне електронике и играчака, наводи Јонхап, напомињући да је, према подацима јужнокорејске државне агенције за креативне садржаје, тржиште производа намијењених "кидалтима" 2016. године вриједило преко 880 милиона долара.

Извор: Танјуг