Србија постаје све популарније туристичко одредиште (ВИДЕО)
Сви показатељи указују на то да се у Србији очекује рекордна туристичка сезона.
Туристички радници у Србији имају разлога за задовољство. Ове године очекује се више од три милиона туриста, од којих готово половина из иностранства, а девизни прилив премашиће милијарду евра.
Већ у првих пет мјесеци ове године раст броја иностраних гостију је 15%, једна смо од ријетких земаља која у континуитету има двоцифрени раст броја иностраних туриста - истакао је министар трговине, туризма и телекомуникација Србије Расим Љајић.
Резултат је то осмишљених акција за привлачење туриста, међу којима је и промотивна кампања "Види Србију – савршен одмор надохват руке". Највише туриста долази из региона, а захваљујући акцији субвенционисаних ваучера Владе Србије, значајно је повећан и број домаћих туриста,.
- Акција ваучера показала заиста добре резултате, с обзиром на то да првобитних 60.000 ваучера је већ подељено, односно премашено, до сада је већ подељено 65.000 ваучера, зато што се у међувремену због великог интересовања акција продужила и повећала за додатних 20.000 - нагласила је директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић.
- Заиста је уродило плодом што се тиче акције тих ваучера, преко 120.000 туриста у Атомској бањи, а 180.000 туриста остварило је ноћење на територији града Чачка - каже директор Туристичке организације Чачак Војин Кољевић.
Одлични резултати и у Београду - број домаћих туриста је за 30 одсто већи него лани, а повећан је и број страних гостију.
- За првих 6 месеци имати преко милион ноћења. Такав резултат до сада никад није постигнут – милион ноћења страних гостију, да будем тачан. У Београду никад више странаца, никад више домаћих гостију, Београд има свој шарм као регионална престоница и као град у који сви долазе - изјавио је директор Туристичке организације Београда Миодраг Поповић.
Да би се привукао и већи број туриста са удаљених тржишта, попут Кине, Индије или Јапана – неопходно је креирање регионалних туристичких производа.
- Ми морамо да се удружујемо са другим земљама из региона, да формирамо заједничке туристичке производе, како би их представили тржиштима управо тих земаља. Ми већ у првих 5 мјесеци имамо за 180% раст броја кинеских туриста - додаоо је Љајић.
Да би резултати били још бољи, потребно је радити на маркетингу и побољшању туристичке инфраструктуре, истичу туристички радници који ће, ппрема свему судећи, овог љета имати пуне руке посла.