latinica  ћирилица
16/02/2017 |  18:36 | Аутор: РТРС

Лидл од љета на америчком тржишту

Њемачки дисконтни ланац супермаркета Лидл отвориће овога љета прве трговине у САД.
Лидл - Фото: getty
ЛидлФото: getty

При томе, планира у првој години да отвори до стотину продавница, а тај његов искорак могао би да уздрма америчке трговце.

Група планира да отвори првих 20 трговина у Вирџинији и у Сјеверној и Јужној Каролини, наводи се у саопштењу из те компаније.

Лидл, који продаје артикле по повољним цијенама, већ има више од 10.000 трговина у 27 европских земаља, а сада тражи раднике у САД, иако се очекивало да неће отварати трговине прије краја 2017. или 2018. године. Опрезни због предстојећег доласка тог њемачког дисконтера, амерички трговаци већ предузимају акције.

"Трговци се припремају за улазак Лидла на тржиште. Не спавају, стварно то узимају озбиљно", изјавио је Милос Риба из аналитичке компаније у трговачком сектору ИГД.

Њемачка дисконтна формула није новост за САД. Алди је наиме свој први амерички дућан отворио 1976. а сада их има 1.600. Алди је најавио да ће уложити 1,6 милијарди долара до 2020, године у обнову америчких трговина, као и у проширење њих више од 1.300.

Међутим, Лидл се сматра потенцијално већом пријетњома него Алди, јер се у посљедњих неколико година одмакао од стриктне формуле попуста. Лидл, наиме, уводи више брендова, свјежих производа из пекара, дотјерује своје трговине и експериментише с интернет-продајом. То би могло да привуче купце у САД, који преферирају брендирану робу у односу на приватне марке.

Лидл и Алди у посљедњих су неколико година већ продрмали британски сектор супермаркета, отевши дио тржишног удјела од британске традиционалне "велике четворке" трговаца мјешовитом робом и стављајући их под притисак да снизе своје цијене и унаприједе пословање.

Са сједиштем у Некарсулму у јужној Њемачкој, Лидл је у годину дана до краја фебруара 2016. остварио продају вриједну 64,6 милијарди евра.

Извор: SEEbiz