X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
18/10/2016 |  13:41 | Аутор: РТРС | Коментара: 0

Ко се боји пропаганде још...

ПИШЕ: Александар Батез

Спољнополитички одбор Европског парламента изгласао је нацрт резолоције у којој се упозорава и осуђује пропагандно дјеловање Русије и исламистичких организација према јавности Европске Уније.
RT - Russian Today (Фото: Sputnik) -
RT - Russian Today (Фото: Sputnik)

У документу се као чињенично, апострофира настојање прије свега Кремља да процесом дезинформисања јавности старог континета унесе разор, изазове сумња и блокира процес доношења одлука на нивоу ЕУ. А све у циљу пројектовања слике да је "Европа подијељена".

Па зар Европска унија није подијељена и без да нам то саопшти Russia Today или Sputnik? Орбан, Земан, Ренци, Ле Пенова, Петри скоро па свакодневно својим политичким становиштима линеарно потврђују тезу да је ЕУ више него икад, хетерогена.

И ако неки од ових политичара нису дио владајућег етсаблишмента на државном нивоу у матичним земаљама, они без дилеме представљају мишљење својих бирача који су у коначници интегрални дио "европског јавног мњења".

Руској медијској доктрини се импутира употреба вишејезичних телевизијских станица, новинских агенција, друштвених мрежа и интернета, уопште.

Шта су Руси од ових медијских алата измислили? Ништа. Али су у односу на херметички затворен систем као реликт образца употребе медија из доба СССР-а, увели инклузиван приступ кориштења глобалних медијских инструмента које је измислио – Запад. И то је одједном, проблем.

Проблем није VOA, RadioFreeEurope ,DW и слични трансмитери порука којима западни политички системи промовишу своје вриједности.Чињеница да Москва успјешније користи инструменте који су до сада били екслузивитет западних политичких елита изазива панику међу европарламетарцима који као да заборављају да је слобода мишљења круцијална западна вриједност, такође.

То што Захарова данас користи савремене технолошке форме да би пренијела спољнополитичко становиште Кремља апострофирано је као, пријетња .А стварна пријетња је, уствари руска порука, која данас у потпуности може да доспије до јавног мњења Европске уније.

Стављајући знак једнакости између руске и исламистичке "пропаганде" европарламентарци су у принципу у исту раван ставили Sputnik и "агенцију" Amak. Подсјећања ради Amak на арапском, енглеском, француском и руском шири аутентичне садржаје и поруке саме џихадистичке паравојске, промовишући тако идеале Исламске државе као глобалног покрета.Било каква корелација између ова два медијска серсвиса не може и не смије да постоји чак ни као израз немоћи европарламетараца да укажу на нешто што их "жуља".

Званични Лондон је отишао и корак даље.У Великој Британији угашени су сви рачуни телевизије Russia Today , без званичног образложења .Портпаролка Downing Street-а каже да је одлука о пружању услуга самостална процјена " NatWesт" банке, која је и иначе у већински државном власништву.Шта додати.

Москва је успјела дерегулисати западни образац информисања "оружјем" - Запада.И то је реалност.Евро-атлански политички естаблишмент нема више јединствено право на "меку моћ". И то, боли.

Употреба мас-медија у спољнополитичке сврхе данас је правило без изузетка свих актера на глобалној политичкој сцени.И то знају и Запад и Русија.Не знам што се ови први, буне.Уопште није поента бити англофил или русофил. Поента је бити, реалан.